Chinees nieuwjaar - Reisverslag uit Harbin, China van Helene en Jos Oosterbosch - WaarBenJij.nu Chinees nieuwjaar - Reisverslag uit Harbin, China van Helene en Jos Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Chinees nieuwjaar

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene en Jos

15 Maart 2010 | China, Harbin

Zo even weer eens een berichtje van mij.
Als eerste: sorry voor iedereen waar ik even niet naar geschreven had.
Ik ben heel druk geweest met alle kostuums maar nu is de show over, dus heb ik weer tijd om een volgende uitdaging aan te gaan.
Maar eerst even een stukje voor de website.

Met Chinees Nieuwjaar zijn we in Qingdao gebleven maar eigenlijk gebeurt er weinig op zijn dag. Het is echt een familie feest voor de Chinese zoals bij ons kerst.
Je ziet dus geen mens op straat. Het was een beetje regenachtig dus vuurwerk was niet echt heel groots. Geen draken dansen dus!
De dag na Chinees nieuw jaar zijn we naar Harbin gegaan naar de IJsbeelden.
Het was echt heel bijzonder en heel mooi.
Ik zal wat foto’s plaatsen zodat jullie een beetje kunnen mee genieten.
Het was wel heel erg koud dus dubbele ondergoed en sokken en skikleding was geen overbodige luxe. We hebben de 3 parken met ijs en sneeuw beelden bezocht en de Russisch huizen en architectuur bewonderd.

Daarna ben ik een paar dagen met Livia naar Nederland geweest special om even tijd voor mijn vader te hebben.
We hebben dan ook lekker rustig aangedaan en dingen samen met mijn vader.
Zoals plantjes gekocht voor het balkon.
Op bezoek bij mijn broer in Delft.
Even naar Hoek van Holland gereden. Even een weekje samen. Daarvan zijn Livia en ik 1 dagje op en neer geweest naar Tilburg om daar gezellig even met Eelco en Evelijn te lunchen.
Het was kort maar een goede tijd.

Onnika bleef ondertussen in Beijing om haar paspoort op te halen en is daarna naar Qingdao gereisd.
Jos was direct uit Harbin naar Qingdao gegaan.
Daarna zijn Jos en Onnika samen in Yantai geweest om het visa voor Onnika te regelen.
Want ze is inmiddels 18 jaar en volgens de Chinese wet geen kind meer en kan dus geen familie visa hebben en moest een eigen.
Gelukkig verliep dat goed en kan ze nu verder met haar voorbereidingen op haar examen.
Ze hoopt in Wageningen te gaan studeren na de zomer.

Aangezien ik maar 10 foto’s kan plaatsen zal ik nu eerst van Harbin doen en later de foto’s van de show.
Groetjes allemaal tot schrijfs

  • 15 Maart 2010 - 17:13

    Ans Ooms:

    Hoi Lieverd,

    Wat schitterend zeg, wauwie. Onnika veel succes in Wageningen en jij ook Helene, met het uitvliegen van je dochter.

    Kus van Ans

  • 15 Maart 2010 - 18:04

    Rian Ruiter:

    Heel erg leuk om te zien dat jullie genoten hebben van Harbin. Ook in Nederland was het deze winter overigens erg koud en zelfs vorige week was het hier nog weer drie dagen wit. In de tuin heb ik dan ook nog niet veel kunnen doen. Dochter Sylvia is uitgeteld voor de tweede baby. Weer over tijd...
    Gisteren hadden we Dick Zhang hier op bezoek . Hij werkt nog steeds voor Aker Kvaerner in Zoetermeer. We hebben uitvoerig over zijn Chinees Nieuwjaar gesproken!!! Ik probeer binnenkort een langer verhaaltje te mailen. Groetjes Rian.

  • 29 Maart 2010 - 20:30

    Barbara De Wildt:

    Lieve Jos, Helene, Onnika & Livia,

    wat ontzettend leuk dat ik jullie vind op het internet!!! Ik vond het nog aldoor zo jammer dat ik jullie uit het oog ben verloren op een gegeven moment. Ik weet niet hoe het kwam, maar op een gegeven moment had ik geen adres meer van jullie (verhuizingen etc), heb wel eens eerder op internet gezocht, maar blijkbaar niet goed. Ik was nu een beetje rond ah kijken op Hyves, ah zoeken naar oude bekenden en kwam daar het profiel van Onnika tegen. Ik zag de foto en je lijkt sprekend op je moeder :-), dus dat kon niet missen. Wat zijn jullie meiden alweer groot. Onnika 18 jaar...de laatste keer dat ik jullie heb gezien (toen ik even langs kwam in Alphen ad Rijn) was jij een jaar of 7? En Livia echt een ukkie. Ben ontzettend benieuwd hoe het met jullie gaat, maar zo te lezen goed. Nog of alweer in China, dat bevalt dus wel daar. Ik moest de laatste tijd regelmatig aan jullie denken, heb nu zelf een oppas regelmatig in huis. Wij hebben inmiddels ook een een kleintje van 2 rondlopen. Het gaat allemaal erg goed. Mark (die hebben jullie nooit ontmoet volgens mij al zijn we al heel lang samen inmiddels, ruim 11 jaar) en ik wonen in Zeist, ik werk (nog steeds) bij Red Bull. Mijn ouders wonen nog altijd lekker in Heiloo, dus daar kom ik ook zo af en toe nog wel.Ik ga maar stoppen, want ander is de hele reactie pagina vol ;-), sorry maar ik kon geen mail adres vinden van jullie. Misschien vinden jullie het leuk om te mailen, mijn email adres is barbaradewildt@hotmail.com. Kus van Barbara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helene en Jos

Hallo Wij wonen sinds augustus 2006 weer terug in China. Wij zijn Jos van Oosterbosch, Helene Lagendijk/van Oosterbosch en Livia en Onnika van Oosterbosch. Wij hopen dat jullie onze verhalen regelmatig zullen lezen dan zorgen wij voor regelmatig verslag. Veel lees plezier.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 779
Totaal aantal bezoekers 75962

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2006 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

14 Oktober 2016 - 30 November -0001

Polen

Landen bezocht: