He he we zijn weer terug - Reisverslag uit Qingdao, China van Helene en Jos Oosterbosch - WaarBenJij.nu He he we zijn weer terug - Reisverslag uit Qingdao, China van Helene en Jos Oosterbosch - WaarBenJij.nu

He he we zijn weer terug

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene en Jos

05 Januari 2010 | China, Qingdao

Zaterdagavond naar het vliegveld in Singapore met de metro.
Netjes op tijd aan boord gegaan en vertrokken.
Dus dat verliep goed.
We hadden alle bagage goed verdeeld want we zouden in Beijing allemaal een andere kant op gaan.
Onnika blijft in Beijing voor de aanvraag van haar nieuwe paspoort Jos naar Nederland voor een gesprek van zijn werk. En Livia en ik gewoon naar huis.
Klinkt allemaal makkelijk en goed.
Maar in werkelijkheid werkte alles anders.
We kwamen goed op tijd aan en ik kon zo net mijn aansluiting halen naar Qingdao.
Livia en ik afscheidt genomen van Jos en Onnika en ieder zijn eigen kant op.
Jos vond wel dat het vliegveld veel sneeuw op de baan had maar alles leek goed te gaan.
Onnika in de taxi naar haar hotel. Jos naar een andere kant om in te checken.
Ja en toen kwam ons bericht de vlucht ging niet door we moesten maar omboeken.
We moesten terug naar de incheck balies op de 4de etage.
Dat is dus helemaal terug naar af.
Daar was het heel erg druk en we werden van het kastje naar de muur gestuurd.
Livia had buikpijn dus van de wc naar de balie liepen we.
Toen kwamen we iemand anders tegen uit Qingdao en die had bij een andere plek om geboekt dus wij daar ook naar toe.
Was daar niet zo druk gelukkig maar zij vertelde dat we beter een vlucht voor morgen of overmorgen konden boeken.
Maar wij wilde naar huis dus we zouden wel wachten.
Van de balie naar de wc en van de wc naar de balie of er al nieuws was. Wij zouden 8.45 vliegen en we hadden omgeboekt naar 13.45 de eerst volgende vlucht. Om 13 uur nog geen nieuws of er een vlucht zou zijn.
Het werd steeds drukker op het vliegveld.
Onnika was inmiddels al in haar hotel. Jos zat in het vliegtuig en vertrok maar de start werd afgebroken dus was ook weer terug.
Om 14 uur nog geen nieuws.
Geen vlucht vertrok richting Qingdao.
En waarschijnlijk ook niet meer vandaag.
Om 3 uur ben in maar om gaan boeken naar een vlucht, op advies van een juf daar, naar de volgende dag 13.45u. Daarna gaan kijken of we een hotel konden krijgen.
Ja dat lukte wij werden opgehaald en door gebracht naar een hotel.
Ik dacht eerst nog om naar Onnika te gaan maar door het weer kwamen we er vast niet door.
En nu werd ook het hotel vergoed door de vlucht maatschappij om dat we een internationale vlucht hadden en meer dan 6 uur vertraging.
Eindelijk een bed en wat te eten. Om 7 uur vielen we in slaap.
De volgende dag vol goede moed naar het vliegveld. We kregen een instapkaart en een stoel nummer.
Dat gaf ons weer moet.
Maar het weer was nog slecht. 13.45 nog geen instappen maar we zouden na 15 min aan boord mogen.
Onnika was ook al op het vliegveld en had de vlucht van 15.30 dus die moest nog wachten.
We zaten in het vliegtuig en kregen te horen dat we niet konden vertrekken door het slechte weer in Qingdao. Wij hebben dus 2 uur staan wachten en toen zouden we weg hebben gekund maar de benzine was op omdat we al die tijd met verwarming aan hadden staan wachten.
In middels was Onnika ook in gestapt en zat te wachten in het vliegtuig.
Er was een hele lange rij vliegtuigen die benzine moesten dus het werd lang wachten.
Nog zeker 2 uur. Onnika was inmiddels wel vertrokken en was rond 5 uur in Qingdao. Wij waren nog niet eens vertrokken.
Oké we zouden nu snel gaan. Nee, dus de vleugels waren bevroren dus moesten ontdooid worden. Weer wachten. Toen was er geen plek om te vertrekken.
Nou om het wat korter te maken we waren pas om 12 uur in de nacht in Qingdao. Ja en daar was het ook koud en had dus flink gesneeuwd. De auto wilde niet starten waarschijnlijk door de koud. Ach ja dat kon er ook nog wel bij.
Maar nu zijn we dus thuis.
Onnika had gekookt en we konden dus eten en lagen om 1.30 in bed.
Nu zit Jos dus in Parijs in plaats van onderweg naar China van uit Amsterdam.
Er was nu mist in Beijing en hij kon dus ook niet gewoon vertrekken.
Hij is nu ergens in de lucht. Het is dinsdag 13.00 u en ik hoop dadelijk met iemand van het verhuurbedrijf van de auto naar het vliegveld te gaan om te kijken wat er aan de hand is.
En dan zien we wel weer.
De was draait en we hebben goed geslapen in ons eigen bedje. Nu nog wachten wanneer Jos thuis komt. Wat een reis!!! Wat een start van het nieuwe jaar!!!
Maar goed er waren heel veel mensen met ons die ook niet weg konden en er waren ook mensen in gesneeuwd in een trein in China, zag ik op het nieuws. Dus het kan nog erger. Wij hebben niet in de koud hoeven zitten.
Ook in Nederland was het koud zag ik dus ach ja wat zeur ik.

Een goed jaar allemaal!!!

• 05 Januari 2010 - 07:11

Femmy (zilv.dr):

Ach Helene, wat een verhaal en wat een thuisreis........!!!!
    Al eens eerder schreef ik het... jullie ondernemen veel en beleven veel :<)
    Hopelijk brengt het jaar jullie verder veel genietmomenten samen..
    Je hebt dus al een behoorlijk zelfstandige oudste dochter...

warme groet vanuit een dik besneeuwd Pesse Femmy

• 05 Januari 2010 - 07:38

Emelyn:

Wat een pech,in Chengdu geen sneeuw!!!
    Hoor graag meer over Singapore,misschien iets voor het Chinese Nieuwjaar voor ons.

• 06 Januari 2010 - 10:33

Nathalie Van Dam:

Wat een gedoe met dat reizen. Singapore is inderdaad erg leuk, mooi en lekker warm. Wij vonden de Indiase wijk ook een leuke ervaring drie jaar geleden alweer. Ook met Kerst. Kerst in de tropen blijft bijzonder. Nu hebben we een echte Nederlandse kerstvakantie in de sneeuw met slee, Merel en Iris genieten er zeer van. Groetjes, Nathalie

• 06 Januari 2010 - 20:25

Maud:

Nou meissie saai is het in ieder geval niet!!
    WIlly en ik lagen met voedselvergiftiging of buikgriep in bed rond oud en nieuw en dan ben je thuis en baal je ook...Dikke knuffel tot gauw Liefs Maud