Bijna nieuw jaar - Reisverslag uit Qingdao, China van Helene en Jos Oosterbosch - WaarBenJij.nu Bijna nieuw jaar - Reisverslag uit Qingdao, China van Helene en Jos Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Bijna nieuw jaar

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene en Jos

22 December 2009 | China, Qingdao

Dit is de derde keer dat ik probeer iets te schrijven voor de weblog.

Iedere keer schiet de tijd er bij in om het werkelijk online te zetten.

Maar nu zal ik het eens doen.



Afgelopen zomer moesten we beslissen of we in China zouden blijven of niet.

Zoals je ziet hebben we besloten toch nog te blijven.

Onnika doet extra werk op school Zodat ze naar de Universiteit zou kunnen in Wageningen. Ze wil graag dierenwetenschappen gaan studeren.

We hebben haar inmiddels ingeschreven dus nu moet ze nog even al haar extra werk doen en haar diploma halen zodat ze voldoende kennis heeft om toegelaten te worden.

Want het Amerikaanse systeem en het Europese systeem bleken niet het zelfde te zijn.



Met Livia gaat het goed ze heeft 2 vriendinnen op school waar ze zo nu en dan mee gaat winkelen. Ze voelt zich op school weer prettig.



Afgelopen tijd was een beetje raar.. In oktober was Evelijn naar ons toe gekomen en zijn we samen naar Innermogolie gegaan.

Na een paar dagen belde mijn broer dat het niet zo goed ging met mij moeder.

Dus ik ben terug gevlogen naar Beijing en door naar Holland.

Daar ben ik meer dan 2 weken geweest. Mijn moeder had een zware hersenbloeding en is kort daarna overleden. Jos en de kinderen zijn ook een tijdje in Nederland geweest. Ik was nog een paar dagen langer gebleven om mijn vader nog even te helpen.

Allemaal toch nog onverwachts want afgelopen mei waren ze nog op vakantie geweest en waren ze 60 jaar getrouwd. Maar ze was 86 jaar geworden afgelopen augustus.Een mooie leeftijd.




Ik ben weer aan het hardlopen, ga weer iedere dag naar Chinese les en ben beginnen met de kostuums voor de nieuwe Panto.

Dit jaar nog een beetje meer kostuums zo’n 70. De eerste liggen al bij de kleermaker die maakt het eerste deel.

Dan moeten ze afgemaakt worden met de details.

Dus daar ben ik de komende periode wel druk mee.

Ook help ik op school en natuurlijk de hart patientjes.

Dit jaar niet zo veel, 4 in het totaal omdat we een tijdje een meisje hebben geholpen met botkanker.



Dit jaar met de kerst blijven we eens thuis voor de verandering. Heerlijk rust, en samen zijn. Vandaag hebben we kerst kaarten gemaakt en verstuurd. Dit is lang geleden dat we dit hebben gedaan maar Livia had daar ineens zin in en ik vind dat natuurlijk een goed idee.

De kinderen hebben 3 weken vakantie met de kerst maar ze lopen wat achter met de Nederlandse les en dingen van school. Door de onrustige periode. Die kunnen ze nu mooi in halen.

Volgende week gaan we een paar dagen naar Singapore maar voor de rest blijven we gewoon thuis.



Allemaal een hele fijne kerst!!! In Nederland een witte kerst zagen we op jeugdjournaal!!



Een heel goed 2010!!!!




  • 22 December 2009 - 15:15

    Hanneke:

    Zo te lezen was het een bewogen jaar met de ups en downs die bij het leven horen. Het spijt me van je moeder, maar zoals je zegt heeft ze een lang leven gehad. Sterkte met het verwerken van haar verlies.

    Ik wens jullie een hele gezellige kerst samen met het gezin en een welverdiende rustige vakantie. Veel happy times in 2010!
    Liefs, Hanneke

  • 22 December 2009 - 15:48

    Caroline Kabani:

    Hoi lieverd,

    Bedankt voor dit mail en wat een naar bericht over je moeder ,mijn oprechte deelneming!

    Ikzelf lig nu nog ziek in bed maar wil alle geweld toch morgen gaan rijden naar Nederland om inderdaad de ouders mee te maken met de feestdagen.
    Ik gun jullie natuurlijk een heel fijne voortzetting van alles wat jullie ondernemen in 2010,groetjes aan allemaalxxx

  • 23 December 2009 - 14:02

    Corry:

    he hallo ,wat een jaar zeg je moeder overleden en moeten beslissen over het wel of niet blijven, maar fijn dat het met de meisjes goed gaat op school en met jullie hele fijne feestdagen en veel liefs voor jullie allemaal

  • 27 December 2009 - 10:18

    Emelyn:

    hoe was Singapore?
    Bali was geweldig,veel gedaan,duiken ,snorkelen,raften...

    leuke foto's!!

  • 27 December 2009 - 12:56

    Henny:

    Hoi Hélène en familie.
    Toch heel heftig te lezen dat je moeder is overleden. Niet de leeftijd telt, echter toch je hele leven met je ouders waar voorgoed een einde is gekomen. Keek even naar de foto van je moeder en kon haar ook weer zo goed in ons verleden plaatsen.
    Heel veel sterkte Hélène met dit verlies.
    Ik weet dat ook al wil je het niet, dat Kerstdagen ook weer beladen zijn. Hoop dat je vader het een beetje kan redden zonder haar.

    En dan Onnika, naar Wageningen, wat geweldig dat zij aan zo´n mooie studie gaat beginnen en dan al met zoveel rijke ervaringen van jullie levenskeuze.
    Wie doet dat haar dadelijk na. Zij kan later in welk land evt dan ook beginnen. Top hoor!
    Ik zie haar nog als baby.

    En ja mijn telg is sinds een maand in Arizona om zijn grote droom te bewerkstelligen. Na succesvol afsluiten van de theoretische studie hier in Hoofddorp is hij nu begonnen met vliegen.
    Hij heeft van jongsafaan altijd piloot willen worden. Nu morgen zijn eerste solovlucht......
    Ja opvoeden is loslaten, maar dit is niet altijd het makkelijkste.

    Hélène, echt heel leuk dat ik van je mocht horen en ga eerlijk gezegd even zitten gluren in wat foto´s van jullie leven daar.
    Wat is het toch bijzonder.

    Ik wens jullie allemaal heel fijne dagen en alles goeds voor het nieuwe jaar.

    Dikke kus Henny Bornet

  • 27 December 2009 - 20:11

    Ina Weeber:

    Dag Hélène,
    Hierbij wil ik je veel sterkte wensen met het verlies van je moeder. In oktober is mijn vader overleden en ondanks alle verstandelijke argumenten is het verdrietig een van je ouders voorgoed te moeten missen. Het is leuk om te lezen dat Onnika naar Wageningen wil. Ik weet niet of je je Laurien Sijses nog kunt herinneren - zij zat met Tineke in de babygroep. Zij is nu ongeveer aan haar laatste jaar bezig en volgens mij vindt ze het een fantastische studie. Hier gaat verder alles wel goed. Ik wens jullie veel geluk in 2010.
    Groetjes, Ina

  • 29 December 2009 - 07:43

    Ilja :

    Hallo Helene en gezin
    allereerst gecondoleerd met het toch wel plotselinge verlies van je moeder. Je weet dat het kan gebeuren maar het is toch even heftig. China blijft toch aan jullie trekken zie ik, bij ons ook want ik mail dit nu ook vanuit China, maar wij gaan over een paar dagen toch weer terug. Elise wil het liefst haar minor doen in China en is druk aan het verzinnen hoe en wat. Onnika straks succes in Wageningen.

    groetjes ilja

  • 31 December 2009 - 13:10

    Freek:

    Hai Helene,

    Toch wel geschrokken toen ik las dat je moeder is overleden, ik kan me haar eigenlijk nog heel goed herinneren. Ze was altijd heel geinteresseerd en vriendelijk naar mij toe, dat ben ik eigenlijk nooit vergeten.
    Het moet heel moeilijk zijn geweest om haar overlijden te verwerken.
    Sterkte hiermee.
    Toch blij om te lezen, dat het verder weer goed met jullie gaat.
    Nog steeds Petje af hoor voor alles wat jullie ondernemen.
    Enne jullie zijn nog altijd welkom in downtown Krimpen hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helene en Jos

Hallo Wij wonen sinds augustus 2006 weer terug in China. Wij zijn Jos van Oosterbosch, Helene Lagendijk/van Oosterbosch en Livia en Onnika van Oosterbosch. Wij hopen dat jullie onze verhalen regelmatig zullen lezen dan zorgen wij voor regelmatig verslag. Veel lees plezier.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 75937

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2006 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

14 Oktober 2016 - 30 November -0001

Polen

Landen bezocht: