februari 2009 - Reisverslag uit Qingdao, China van Helene en Jos Oosterbosch - WaarBenJij.nu februari 2009 - Reisverslag uit Qingdao, China van Helene en Jos Oosterbosch - WaarBenJij.nu

februari 2009

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene en Jos

14 Februari 2009 | China, Qingdao

Laatste weken waren erg stress vol en er lijkt nog even geen einde aan te komen.
De kostuums gaan niet zo vlekkeloos als ik gehoopt had.
Het is al met al meer werk dan ik dacht.
Nu is de hulp ook niet zo veel als ik had gehoopt.
Maar goed stap je voor stapje.

2 weken geleden zijn we erg geschrokken. Wim, mijn broer was met spoed opgenomen in het ziekenhuis en moest direct een openhart operatie ondergaan.
Dat was even schrikken en ik had het er knap moeilijk mee. Dan merk je echt goed dat je ver weg zit en niet even kan helpen en daar te zijn om bijvoorbeeld mijn ouders op te vangen. Wel veel gebeld en gelukkig was hij al snel buiten leven gevaar. Nu begint er natuurlijk een lange weg, voor hem, om te herstellen. Wat ben ik blij met telefoon en internet. Je kunt er van alles vinden en goed contact met elkaar onderhouden.
Zo vond ik er een goede informatie folder zodat ik daardoor mijn ouder kon gerust stellen.

Het is nu ook duidelijk dat we echt moeten verhuizen aan het eind van de maand.
Dus in een snel trein tempo ben ik de kostuums aan echt afmaken maar er zijn veel kleine dingen die ik moet aanschaffen en niet altijd zo makkelijk te krijgen zijn.
Zoals bepaalde knopen een riemen en tanden en botten. Ja, het gaat over piraten en kannibalen. Hebben niet veel aan maar wel veel extra kleine dingen.
Maar het is wel leuk als je het juiste kan vinden.
Ik zal zeker foto’s online zetten als we wat meer beelden mogen vrij geven.
Het moet nu nog allemaal een verrassing blijven.
We hebben al een keer een stukje gefilmd toen moest ik dus een aantal kostuums helemaal klaar hebben. Nu deze maandag ook weer filmen.
Nu zouden we ook hoeden en petten moeten hebben en er was beloofd dat er iemand deze special zou maken maar die laat niks van zich horen.
Dus het lijkt er op dat ik dat ook moet gaan doen.
Ach ik kan niet meer dan mijn best doen.
Ik heb nu nog 1,5 week dan verhuizen. En dan nog maar even verder.
14 en 15 maart is de show.

Ach ja het houd me van de straat.
Vandaag is Livia jarig en morgen hebben we haar feestje. Dat gaat ook gewoon door. Een slaap feestje. Ik was erg blij dat ze aan gaf een feestje te willen en ze is ook blij dat ze allemaal willen komen.

In Nanjing hebben ze nu bijna het 100ste kind geholpen. Ik vind het echt geweldig.
Had ik nooit verwacht dat het zo goed zou gaan.
Voel me dan best wel een beetje trots.

Wordt vervolgd.


  • 14 Februari 2009 - 16:07

    Liesbeth :

    Ha Helene,
    Druk druk druk...
    maar voor nu:

    HIEPERDEPIEP HOERA voor LIVIA! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Veel plezier met je feestje!

    Kusje Sophia en Gabriël

  • 14 Februari 2009 - 17:19

    Maud:

    Happy birthday to you.......gefeliciteerd meissie daar zo ver weg
    en veel plezier op je feestje tot gauw liefs en een kusje Willy en Maud

  • 14 Februari 2009 - 17:50

    Anne Jarvis:

    Hallo Allemaal

    Allereerst gefeliciflapstaart met je verjaardag Livia ik denk zomaar dat er niet veel wordt geslapen (ha,ha)
    Hier Gaat alles goed wij zijn allemaal gezond, Douglas is met een projekt bezig in Bangkok en reist steeds op en neer.
    Met de meiden gaat het uitstekend, Amy (nu 11 1/2 en Caitlyn nu 7 1/2)doen het goed op school bij Caity is er laatst dyslexi geconstateerd maar dat is geen ramp ze zit op toneel school dat is helemaal haar ding, ze is nu ook aan het oefenen voor haar C-zwem diploma.
    Amy gaat ook lekker ze speelt erg leuk gitaar en zit in een hocky team waar ze lekker veel mee winnen(ha,ha).
    Met mij gaat het ook goed ik geef nu Engels aan expat kleuters in Gouda en het is erg leuk om te doen.

    Ik hoop dat alles gaat lukken met de verhuizing je hebt tenslotten veel ervaring (waar gaan jullie heen?)
    oh ja gefeliciteerd met jullie 100ste kindje.

    Groetjes, Anne Jarvis


  • 16 Februari 2009 - 13:36

    Ilja:

    Hoi Livia

    Nog heel erg gefeliciteerd met je verjaardag. Op de dag zelf mailen wilde niet lukken.
    Helene sterkte met de kostuums en de verhuizing.

    gr ilja

  • 22 Februari 2009 - 14:02

    Anouk:

    Livia, gefeliciteerd met je verjaardag! Beetje laat, maar we zijn net terug van ski-vakantie. Waar gaan jullie naar toe verhuizen?

    Groetjes vd hele family.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helene en Jos

Hallo Wij wonen sinds augustus 2006 weer terug in China. Wij zijn Jos van Oosterbosch, Helene Lagendijk/van Oosterbosch en Livia en Onnika van Oosterbosch. Wij hopen dat jullie onze verhalen regelmatig zullen lezen dan zorgen wij voor regelmatig verslag. Veel lees plezier.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 75960

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2006 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

14 Oktober 2016 - 30 November -0001

Polen

Landen bezocht: