weer thuis - Reisverslag uit Qingdao, China van Helene en Jos Oosterbosch - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Qingdao, China van Helene en Jos Oosterbosch - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene en Jos

26 Januari 2009 | China, Qingdao

Weer thuis wachte me een drukke tijd.
Ik moet namelijk alle kostuums voor de toneelgroep laten maken.
Ongeveeer 60 kostuums.
Nu hoef ik die niet allemaal zelf temaken maar ik moet wel stof kopen en naar de tailor en de materialen uitzoeken en noem maar op.
Nu heb ik wel een aantal mensen die me helpen hoor.
Luise in de UK heeft alle tekeningen gemaakt voor de kleding.
Maar het is toch een hoop werk meer dan ik dacht.
Het is ook wel leuk.
Ook de schoolreisjes voor de school zou ik mee helpen plannen.
Dat moet eind februari af zijn net als de kostuums.
Dus er komt een drukke tijd aan.
Gisteren of eigenlijk vandaag is het Chinees nieuwjaar.
Gisteren was overal vuurwerk.
We zijn zelf wel even naar het strand geweest met een aantal buren.
Natuurlijk een paar geluks lantarens opgelaten.
was een mooi gezicht om ze zo boven de zee weg te zien drijven. Verder merken wij niet zo veel van eht nieuwjaars feest.
Het is meer voor de familie zoals bij ons kerst.
Het is erg koud hier nu zo'n -10 tot -15 graden.
We hopen dat het snel beter wordt.
De kinderen en Jos hebben een weekje vrij maar we hebben geen plannen om te reizen. Misschien gewoon even rust. Of misschien moeten we wel weer verhuizen aan het einde van de maand.De huisbaas wil namelijk het huurkontract niet voor 4 maanden verlengen.Alleen maar voor 1 jaar en dat is voor ons een beetje te groot risico nu met de economische problemen.
Het school jaar kunnen we nog wel over zien maar langer???
We weten het nog niet.
Dus rust????? Ach voor alles komt een oplossing.
Vandaag gewoon maar even gewandeld. De zon schijnt dus maar even genieten.
wordt vervolgt...

  • 26 Januari 2009 - 09:34

    Ilja:

    Hoi Helene

    Gelukkig Nieuwjaar en dat het voor jullie maar een heel voorspoedig en vooral gezond nieuwjaar mag worden.
    Ik kom 6 februari voor een weekje naar China. Ik ga naar Binnen Mongolië met 2 echtparen. (brrrr heel koud volgens mij)Misschien dat ik je nog even bel, is wel gezellig.
    gr ilja

  • 27 Januari 2009 - 04:35

    Gemma Rosbergen:

    Hoi Helene,
    Als nog een gelukkig nieuwjaar.
    Waarschijnlijk herken je m'n naam niet meer, maar ik zat op Katja. Ik woon nu in dubai en heb ook een waarbenjij.nu, onder gemmarosbergen.
    Een hoop gebeurd afgelopen maanden: getrouwd, nieuwe baan.
    Weet trouwens goed hoe je je voelt met de economische problemen. Alleen voor ons de andere kant op zeg maar. We willen terug naar Engalnd, maar de situatie is daar erg slecht dus is het financieel beter in Dubai.
    Groetjes,

    Gemma

  • 27 Januari 2009 - 15:38

    Li Si:

    Ha lief vriendinnetje,
    druk druk druk....ik hoor het al.
    Ik moet je bekennen, ik mag dan in China gewoond hebben, maar die laatste foto is mij niet geheel duidelijk... Ik hoor het wel als ik je weer spreek, ok?
    Veel succes met alle voorbereidingen.
    Liefs Liesbeth, Sophia & Gabriël

  • 29 Januari 2009 - 20:31

    Corry:

    hoi helene,
    ook gelukkig Nieuwjaar leuk weer je even te kunnen groeten ik had deze site al een poosje niet ontvangen, zo te lezen heb je het druk druk druk, veel succes met je kostuums en Enzo groetjes corry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helene en Jos

Hallo Wij wonen sinds augustus 2006 weer terug in China. Wij zijn Jos van Oosterbosch, Helene Lagendijk/van Oosterbosch en Livia en Onnika van Oosterbosch. Wij hopen dat jullie onze verhalen regelmatig zullen lezen dan zorgen wij voor regelmatig verslag. Veel lees plezier.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 75966

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2006 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

14 Oktober 2016 - 30 November -0001

Polen

Landen bezocht: