januari 2008 - Reisverslag uit Qingdao, China van Helene en Jos Oosterbosch - WaarBenJij.nu januari 2008 - Reisverslag uit Qingdao, China van Helene en Jos Oosterbosch - WaarBenJij.nu

januari 2008

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene en Jos

11 Februari 2008 | China, Qingdao


De maand januari is wel heel bijzonder verlopen dit jaar.
Met oud en nieuw waren we nog erg moe van de reis en de jetlag.
We zijn wel tot 12 uur op gebleven maar niet echt iets bijzonders gedaan.

Daarna begon de voorbereiding voor mij examen Chinees. Omdat ik 2 weken had gemist door de vakantie, had ik niet gedacht dat ik het kon doen. Ik ben wat extra gaan studeren en had toch nog een bijzonder goed punt.

Onnika en Livia moesten nu bijna iedere dag oefeningen voor het toneel.
Na mijn examen ben ik begonnen met het maken en afmaken van een aantal kostuums.
25,26 en 27 januari hadden we uitvoering van het theater. Was erg leuk. We hebben zelfs de krant en de tv gehaald. Qingdao tv en het landelijke tv programma.
Ik heb zelf weinig foto’s want ik heb helaas mijn camera kwijt geraakt. Maar er zullen echt nog wel wat foto’s via andere komen.

Ik ben in die tussen tijd ook op zoek gegaan naar een nieuw huis. Ons huis was inmiddels verkocht en de nieuwe eigenaar had aangegeven dat hij, Chinees Nieuwjaar in zijn flat wilde vieren.

Aan Jos is gevraagd of hij nog wat langer kon blijven werken in China. Want eigenlijk zou in februari het contract aflopen. Daardoor konden we dus ook op zoek naar een ander huis want je moet bijna altijd voor 1 jaar huur contract tekenen.
We hadden 2 huizen op het oog. Een, het zelfde waar we in woonde en in de zelfde omgeving en een ander huis met een tuin maar iets kleine en iets dichter naar de stad.
Het huis wat het zelfde was wilde we eigenlijk, maar de man waar we mee spraken kon niet aan tonen dat het echt zijn huis was, maar wilde wel graag het geld. We zagen het al voor ons, woonde we daar ( je moet dus een jaar huur vooruit betalen) komt de echte eigenaar er aan. Weg al het geld. En huis.
Dus dat dan maar niet gedaan. Het andere huis had wel duidelijk de juiste papieren.

1 februari Chinese Nieuwjaar viering op school en de laatste dag.
Zaterdag ochtend 2 februari getekend voor het huis ’s middags kwam het verhuis bedrijf al 80 dozen brengen wat we gelijk zijn gaan inpakken.
We hadden een verhuis bedrijf - de zwarte mieren - een toepasselijke naam vond Livia. De volgende dag kwamen de verhuizers die de spullen 3 hoog naar beneden droegen en naar ons nieuwe huis brachten.
En 7 februari Chinees Nieuwjaar.
We zijn nu een beetje klaar met alle dozen uit te pakken en alles een plek te geven.
Nu dus verhuis berichten schrijven en uitsturen.
We konden het telefoon nummer mee nemen en het email adres is ook het zelfde.
Alles is echt heel snel verlopen.
We hebben een heel leuk huis.
Vlak bij het strand en met een tuin.
Dus het kan niet beter. We zijn ons mooie uitzicht kwijt maar een tuin is ook wel heel erg leuk.
Helaas is alles bijna dicht van wegen het Chinese Nieuwjaar. Dus er valt geen meubels te kopen en andere dingen die we nodig denken te hebben.
China ligt echt stil. Na ja stil! Er wordt hier al 3 dagen volop vuurwerk afgeschoten. De grootste en mooiste en hardste knaller vliegen ons om de oren. Dit was in Nanjing verboden maar hier staat op alle hoeken van de straat een kraam waar je van alles wat knalt kan kopen.

En nu maar hopen dat de zomer snel komt. Afgelopen weken hebben we nog sneeuw gehad. Maar niet zoveel als bij Shanghai en Nanjing.

Foto’s volgen

  • 11 Februari 2008 - 15:17

    Atie Stoop:

    Echt leuk om jullie zo te volgen
    En Helene wat ontzettend knap van je om Chinees te leren!

    Wens jullie nogmaals een mooi Chinees jaar toe.

    Dag!

    Liefs,
    Atie


  • 11 Februari 2008 - 16:32

    Ans:

    Veel geluk in jullie nieuwe huis in het jaar van de rat.
    Als je nog adresjes wil voor meubeltjes? Hi Hi.
    Kizz Ans

  • 11 Februari 2008 - 16:50

    Ilja:

    Fijne tijd in jullie nieuwe huis en een mooi nieuw jaar.
    Ik heb nog geen tijd gehad om bij je ouders langs te gaan. (sorry)

    groetjes Ilj@ en de rest

  • 12 Februari 2008 - 11:01

    Femmy (zilveren Knot:

    dag Helene,

    Fijn wonen wens ik jullie toe....
    We hebben via de MSN al met elkaar "gebabbeld" dus veel hoef ik niet meer te schrijven nu
    Tot een volgende keer..
    groet-je Femmy uit Pesse, Holland

  • 13 Februari 2008 - 08:36

    Hanneke:

    Nog een heel fijn nieuw jaar gewenst! En veel woonplezier in jullie nieuwe woning natuurlijk. Begrijp ik dat jullie periode in China nu een jaar is verlengd of blijven jullie zo wie zo in (het koude naar ik heb gehoord) China? Wat de plannen ook zijn: veel geluk!
    Groetjes, Hanneke

  • 01 Augustus 2008 - 08:19

    Marie Maynard:

    hallo familie Van Oosterbosch, ik heb jullie zojuist gezien op Uitzending Gemist (TROS programma Ik Vertrek). Wat een avontuur zeg voor jullie gezinnetje! Ik vond de uitzending erg interessant, dank je wel dat jullie mij jullie stukje China hebben laten zien.

    Geweldige leuke kids hebben jullie trouwens!

    Heel veel groeten uit Zwitserland,
    Marie (uit Brabant, en mama van Pierce (7) en Erin (4)

  • 07 September 2008 - 18:26

    Carola V. Adrichem:

    Ik vond je terug op het internet en zie dat je in china woont. Een erg mooie site, leuk om te zien waar je nu woont en hoe je leven nu is. Ken je me nog? Den Hoorn, huishoudschool, Inas, Marga v. Zeyl. Ik woon nu in Lisse getrouwd met Jan, een bollenkweker en heb drie kinderen. Ik heb niet zo'n mooie site dus van mij kan je niets vinden. He, Helene daar in dat interresante verre land, ik wens je heel veel geluk en succes en ik ga regelmatig wat lezen. Groetjes van Carola Heemskerk v. Adrichem

  • 22 November 2022 - 12:28

    Sjoerd Koffeman:

    Wij keken deze week een aflevering van toen terug van ik vertrek.

    Heel mooi, maar mijn vraag is wat de naam van de stichting is om de Chinese hartpatientjes te helpen.

    Gr, sjoerd koffeman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helene en Jos

Hallo Wij wonen sinds augustus 2006 weer terug in China. Wij zijn Jos van Oosterbosch, Helene Lagendijk/van Oosterbosch en Livia en Onnika van Oosterbosch. Wij hopen dat jullie onze verhalen regelmatig zullen lezen dan zorgen wij voor regelmatig verslag. Veel lees plezier.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1267
Totaal aantal bezoekers 75940

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2006 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

14 Oktober 2016 - 30 November -0001

Polen

Landen bezocht: