kerstvakantie eind december 2007 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Helene en Jos Oosterbosch - WaarBenJij.nu kerstvakantie eind december 2007 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Helene en Jos Oosterbosch - WaarBenJij.nu

kerstvakantie eind december 2007

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene en Jos

04 Januari 2008 | Frankrijk, Parijs

15 december naar Beijing en de dag erna naar Nederland.
Vandaar uit door naar Geneve en toen per auto naar Tigne om daar een paar dagen skivakantie te houden.
Het is een hele reis maar prima om onze jetlag door te komen.
Want we zijn namelijk de eerste dagen veel te vroeg wakker en dus als het tijd is voor de skiles zitten wij voor ons gevoel al midden op de dag, dus volop energie.
We hadden dit jaar een heel leuk appartement, vrij nieuw. We hebben hier echt mee geboft. In het gebouw was een zwembad met sauna, dat maakte de vakantie helemaal compleet. Jos, Livia en Onnika zijn iedere dag gaan skiën en ik heb braaf zitten studeren.
Ik had hier zelf voor gekozen want skiën is nou niet echt mijn sport. Tussen de middag samen eten in de zon, heerlijk was dat.
Livia had een leuke skijuf en ze heeft hier ook een leuke vriendin ontmoet uit Canada. Na een paar dagen heerlijk vertoeven zijn we de week er op naar Geneve terug gegaan om nog voor de kerst in Nederland te zijn. Zo waren we zaterdag 22 december in Nederland. Direct boodschappen gaan doen want anders zouden we niks te eten hebben voor het weekend. Heerlijk al die dingen die je weer bij AH kan kopen. Al die lekkere vleeswaren en brood.

Daarna naar mijn ouders in Maassluis. Ze waren erg blij en zagen er erg goed uit. Een heel fijn weer zien. De dag erna met Eelco in Rotterdam naar het RO theater.
Hun familie stuk was gebaseerd op een Engelse panto dus het was dubbel leuk.
Daarna naar Tilburg om Evelijn ook te ontmoeten. Heerlijk om iedereen weer even te zien. Samen bij Eelco gegeten, het was heel lekker en gezellig.
Eerste kerst dag is Onnika met een vriend naar de film geweest en wij dus ook maar.
Daarna gaan gegeten bij de Chinees! Tweede kerstdag gekookt voor mijn ouders die naar ’s Gravenzanden zijn gekomen. De dagen erna gingen erg snel. Jos had nog een werk afspraak in Ede. We zijn nog naar Eefde geweest en naar Noord-Holland. Ja, die dagen zijn altijd net te kort om iedereen te bezoeken of te bellen. Want 30 december was onze vlucht al weer terug.
Nieuwjaar hebben we niet helemaal bewust mee gemaakt, denk ik. Het was erg koud in Qingdao met veel wind. Daardoor was er ook bijna geen vuurwerk.
Of misschien komt het wel doordat de Chinese niet echt Nieuwjaar vieren. Al hoewel de taxi’s wel met vlaggen rond rijden omdat het bijzonder jaar 2008 is begonnen.
Dus we wachten dan maar tot februari om dan met de Chinese Nieuwjaar te vieren.

Iedereen heel erg bedankt voor de kaarten en de Kerst en Nieuwjaar groeten en wensen.

En natuurlijk wens ik iedereen een heel goed, warm en
bijzonder 2008 toe.

En ik hoop heel veel leuke en gezellige email te ontvangen het komende jaar.

• 04 Januari 2008 - 10:27

Li Si:

Hallo lieve CHINA-vrienden,
    wat heerlijk dat jullie weer genoten hebben van de westerse wereld.
    En jij Helene, uitsloofster....kan ik je nog verstaan als wij terugzijn? Maandag de 7e zijn wij er weer.
    Tot snel! Liefs Riccardo, Liesbeth en Sophia

• 09 Januari 2008 - 16:45

Ans:

Hoi Lieve chinese vriendin,
    Een heel gelukkig nieuwjaar vanuit NL.
    Benieuwd wat het voor jullie gaat brengen, China of toch elders.....
    Hier wel even wennen na alle vakantieweken. Ben blij thuis te zijn maar zal nooit vergeten wat je voor mij hebt gedaan. (Luisteren, goede raad geven, samen wandelen, opvoedtips en zo kan ik nog wel even doorgaan) Je bent een schat! We keep in touch, Kus Ans

• 19 Januari 2008 - 22:35

Margareth En Andre:

lieve allemaal

we vonden het erg leuk jullie weer gezien te hebben en weer lekker te kunnen bijkletsen! ook de jongens hebben er van genoten. Dat alles jullie maar voor de wind mag gaan het nieuwe jaar!

liefs Andre en Margareth

• 23 December 2008 - 09:33

Caroline,Parijs:

Ha die Helene ,
    Een heel goed 2009 voor jou en iedereen,in goede gezondheid!
    Heel veel succes met alles wat jullie verder weer gaan ondernemen.
    En bedankt voor het ons steeds maar weer op de hoogte houden van al jullie activiteiten ver weg van ons.